برنده نوبل ادبیات و جایزه بوکر رمان «کلارا و خورشید» را منتشر می‌کند

کازوئو ایشی‌گورو، داستان موجودی ساخته شده از هوش مصنوعی را روایت می‌کند

سردبیر انتشارات فابر، این پروژه «بی‌نظیر» را با عنوان رمانی درباره احساسات و قلب انسان توصیف کرد-Jonathan NACKSTRAND / AFP

سر کازوئو ایشی‌گورو از انتشار رمان جدید خود «کلارا و خورشید» (Klara and the Sun) خبر داد.

این کتاب در بریتانیا توسط انتشاراتی فابر در مارس ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد و داستان موجودی ساخته شده از هوش مصنوعی است که کلارا نام داشته و آرزو دارد یک ارباب انسان داشته باشد.

کلارا و خورشید اولین رمان ایشی‌گورو بعد از بردن جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۷ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انگوس کارگیل، سردبیر انتشارات فابر، این پروژه «بی‌نظیر» را با عنوان رمانی درباره احساسات و قلب انسان توصیف کرد که به ضرورت از دنیایی دیگر درباره وضعیت و حال کنونی ما صحبت می‌کند.

او افزود: «مانند همه تالیفات ایشی‌گورو، در این اثر هم پیامش به شدت غیرمنتظره است ولی هنوز هم‌راستا با روحیه بقیه آثار او است.»

شهرت ایشی‌گورو با رمان‌هایی نظیر «بازمانده روز» (The Remains of the Day) در ۱۹۸۹ و «هرگز ترکم نکن» (Never Let Me Go) در سال ۲۰۰۵ بالا گرفت و هر دوی این آثار نیز با اقتباس سینمایی‌شان بر روی پرده‌ها رفتند.

جدیدترین رمان او «غول مدفون» (The Buried Giant) در سال ۲۰۱۵ بود که داستان زوج پیری را تعریف می‌کند که در دنیای رویایی بریتانیای باستان به دنبال پسر خود می‌گردند.

علاوه بر جایزه نوبل ادبیات، ایشی‌گورو برنده جایزه بوکر (برای رمان بازمانده روز) شده است. ۸ رمان داستانی فعلی او تاکنون به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده‌اند و در سال ۲۰۱۸ به خاطر خدماتش در دنیای ادبیات به او نشان شوالیه اعطا شد.

© The Independent

بیشتر از کتاب